• خانه
  • مقاله
  • گزارش
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • تجارت و گردشگری
  • جامعه
  • بهداشت و سلامت
  • صنعت و معدن
  • پولی و مالی
  • ورود
سرمایه و ثروت
  • سه شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ورود
سرمایه و ثروت
  • خانه
  • مقاله
  • گزارش
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • تجارت و گردشگری
  • جامعه
  • بهداشت و سلامت
  • صنعت و معدن
  • پولی و مالی
خانه
جامعه

تولید ثروت در ورزش؛ گفت و گو با صادق درودگر: راه و رسم میلیاردرشدن در فوتبال

۱۴۰۰-۱۰-۱۶ اخبار, جامعه
تولید ثروت در ورزش؛ گفت و گو با صادق درودگر: راه و رسم میلیاردرشدن در فوتبال
  • زورمان به تلویزیون نمی رسد، به باشگاه‌ها وام بانکی نمی‌دهند، قانون کپی رایت نداریم؛ حتی نمی توانیم از پیراهن بازیکنان مطرح کسب درآمد کنیم.
  • باشگاه‌های فوتبال برای رسیدن به پول نیاز به مدیران اقتصادی دارند شرکت‌هایی که به برخی وعده درآمدهای نجومی در زمینه تبلیغات محیطی می دهند حاضر به دادن تضمین نیستند.

باشگاه استقلال اعلام کرد: برای حل بسیاری از مشکلات از جمله خصوصی‌سازی، ورزشگاه اختصاصی و… قصد تولید ثروت دارد که هدف گذاری صورت گرفته برای آن رقمی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

این باشگاه تاکید دارد: با واگذاری تبلیغات محیطی به استقلال، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان کسب درآمد خواهد کرد یعنی دوبرابر پولی که سال گذشته اسپانسر به آنها پرداخت کرده است. استقلال همچنین وعده داده که با همکاری صدا و سیما می‌تواند از محتوای غیر زنده فوتبال هم به درآمد برسد.

«سرمایه و ثروت» در گفت وگو با صادق درودگر، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران به بررسی ثروت آفرینی در این رشته ورزشی در کشورمان پرداخته است:

  • دو باشگاه بزرگ ایران یعنی استقلال و پرسپولیس وابسته به دولت هستند و تاکنون اجازه خصوصی‌سازی به آنها داده نشده است، آیا ایده آبی های پایتخت در زمینه ثروت آفرینی در فوتبال را می‌پذیرید؟

زمانی در فوتبال می توان ثروت آفرینی کرد که بسترهای آن فراهم شده باشد، کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، آلمان و… که توسعه یافته به شمار می‌روند فوتبال را به عنوان یک صنعت رشد داده اند. در ایران اصلی‌ترین پایه صنعت که کپی رایت است نداریم. از طرفی ساز و کار اقتصادی تولید ثروت مثل ارزیابی قیمت و کیفیت بازیکنان هم در کشور به صورت علمی انجام نمی گیرد در حالی که در ممالک پیشرفته کمیته تکنیکال فوتبال وجود دارد که بر اساس یک سری پارامترها در مورد خرید و فروش فوتبالیست‌ها تصمیم گیری می کنند برای نمونه وقتی رونالدو را به باشگاه منچستر یونایتد می آورند، قبل از آن برآورد صورت می‌گیرد که با فروش چند پیراهن این بازیکن چه میزان از رقم قرارداد او را به دست می‌آورند ولی در ایران از کدام بازیکن می توان رقم قراردادش را احصا کرد یا زمانی که تیم کریستال پالاس دو فوتبالیست چینی خرید به او خرده گرفتند اما بعدها این تیم با پیراهن این دو بازیکن در چین حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد در واقع آنها محاسبه کرده بودند که فروش پیراهن در میان جمعیت میلیاردی چین که هواداران قابل توجهی در فوتبال دارد چقدر برایشان عایدی خواهد داشت و البته ده برابر قیمت دو بازیکن مذکور به پول رسیدند. حالا سوال من این است که استقلال از کدام محل می‌خواهد رقمی را که برای تولید ثروت هدف‌گذاری کرده است، تامین کند!

  • یکی از گزینه‌هایشان، تبلیغات محیطی است؟

آن شرکتی که با استقلال درباره این مقوله صحبت کرده  اولین بار است که در این حوزه وارد می‌شود آیا شرکتی که ما می‌دانیم چه کسی پشت سر آن قرار دارد حاضر است تضمین هم بدهد؟قطعا نمی دهد!  چون سرمایه‌ای که دارد اجازه نمی‌دهد به رقم مورد نظر استقلال برسد. تولید ثروت، دانش، بینش و توانایی و بستر مناسب می خواهد.

  • بستر را باید چگونه ایجاد کرد، ظاهراً نباید کار سختی باشد؟

هر شرکت کارآفرینی وقتی می‌خواهد موفق عمل کند نیاز به قوانین حمایتی داردکه ما در مورد ورزش از آن برخوردار نیستیم، برای نمونه شرکت‌هایی که به عنوان اسپانسر در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند انتظار دارند به نوعی از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند یا به خود باشگاه‌ها تسهیلات بانکی نمی‌دهند تا طرح‌های توسعه را اجرا کنند. در ترکیه و در زمان نخست وزیری «اجویت» به باشگاه‌های فوتبال وام دادند و گفتند اگر با این تسهیلات بسترهای مناسب ایجاد کردید، وام بلاعوض می شود چه اتفاقی افتاد؟ باشگاه رفتن دنبال مدیران اقتصادی. در حالی که در کشور ما مدیران یا مخابراتی هستند یا حراستی یا ورزشی و غیره که نمی توان از آنها انتظار تولید ثروت داشت.

  • حق پخش تلویزیونی چه شد، چرا صدا و سیما کوتاه نمی‌آید؟!

زورمان نمی‌رسد، می‌گویند هر چه ما می‌گوییم! قرار شد ما برویم دنبال پخش در فضای مجازی از ما شکایت کردند و کارمان به دادگاه کشید.

  • خوب! شما هم آنها را به ورزشگاه راه ندهید؟

کفاشیان و تاج این کار را می خواستند بکنند اما راه به جایی نبردند.

  • تلویزیون از بازی های زنده فوتبال و تبلیغات و اسپانسر که دارد چقدر درآمد کسب می‌کند؟

سال ۹۷ در بازی پرسپولیس و شاهین یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و بازی استقلال و پارس جنوبی ۹۹۰ هزار دلار این رقم دقیقی است که محاسبه کرده‌ایم.

  • پیراهن هم با نبود حق کپی رایت نمی توان فروخت و گرنه دو بازیکن خارجی استقلال گزینه‌های خوبی بودند؟

بله ظرف ۲۴ ساعت در امیریه بدون ممانعت قانونی کپی می کنند و می فروشند یعنی اگر باشگاه بخواهد از پیراهن ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد، آنجا با ۷۰ هزار تومان و کپی، هواداران را به سمت خودشان می کشند!

  • کلید واژه ها
  • باشگاه استقلال
  • باشگاه پرسپولیس
  • باشگاه‌های فوتبال
  • تولید ثروت در ورزش
  • درآمدهای نجومی
  • صادق درودگر
مطالب مشابه
پوکر استقلال، پرسپولیس۴تایی شد

پوکر استقلال، پرسپولیس۴تایی شد

۱۳۹۹-۰۶-۰۵
تولید ثروت در ورزش؛ گفت و گو با صادق درودگر: راه و رسم میلیاردرشدن در فوتبال

تولید ثروت در ورزش؛ گفت و گو با صادق درودگر: راه و رسم میلیاردرشدن در فوتبال

۱۴۰۰-۱۱-۲۲
مدیر استقلال در آستانه نجات آبی‌ها

مدیر استقلال در آستانه نجات آبی‌ها

۱۳۹۹-۰۶-۰۴

ارسال یک دیدگاه لغو پاسخ



ثروت و سرمایه سایت
photo_2022-05-17_10-51-51
photo_2022-04-22_11-57-00
۶
photo_2022-05-23_10-43-27
بازار و خودرو امروز ۰۱۰۲۳۱
photo_2022-05-23_10-43-34
گالری عکس
photo 2018-03-26 18-06-42
IMG 0078
IMG 0051h
hj87
DSC 044388
DSC 003577
DSC 0978hh
DSC 0953hhg
DSC 0929hhd
DSC 0630gd
DSC 0167dd
DSC 0020dd
IMG 0393
IMG 0398
« ‹ 2 از 3 › »




درباره ما ارتباط با ما

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. 2020 © sarmayevaservat