بانوان محجبه شیک پوش و خوش لباس
*تولیداتی که از برندسازی حرفهای غافل شدهاند از بازار جا میمانند.
*حجاب استایل برای بسیاری از هنرمندان شرکتکننده در جشنوارههای داخلی و خارجی طراحی لباس انجام داده است.
ترکیب مد و حجاب همواره یکی از جذاب ترین ایدههایی است که در تاریخ مد دنیا، بارها و بارها توسط مطرح ترین طراحان مورد توجه قرار گرفته که در معرفی مجموعههای سال ۲۰۱۸ طراحان جهانی هم استفاده از حجاب برای نمایش لباسها به چشم میخورد. برند «حجاب استایل» نیز قرار است با پیوند حجاب به عنوان پوشش برتر و آراستگی ظاهری، مد و لباس را با پوشش اسلامی درآمیزد. در ادامه کمی بیشتر با خانم قبلهوردی موسس برند و البته ویژگیهای خاص این برند آشنا میشویم.
خانم نازنین قبلهوردی جوان کارآفرینی که با وجود داشتن همسر و البته مسئولیت شیرین مادری برای دو فرزند دلبندشان، حالا صاحب یکی از برندهای برجسته پوشاک بانوان است. ایشان در مدت کوتاهی توانسته کسبوکار مورد علاقه خود را با نام «حجاب استایل» راه بیندازد. اما پیش از این هم این خانم جوان کارآفرین تجربههای قابل توجهای در حوزه پوشاک به دست آورده است. خانم قبلهوردی به عنوان سرمایه گذار با برند «نیوحجاب» وارد همکاری شد و اولین شعبه این برند را در تهران تاسیس کرد، وی به مدت ۲ سال مسئولیت تبلیغات، برگزاری رویدادها و آشنایی با هنرمندان و سفیران برند را برعهده داشت اما پس از مدتی تصمیم گرفت تا برند مستقل خود را، راه اندازی کند.
نازنین قبلهوردی، بعد از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی و در رشته حقوق، بلافاصله ازدواج میکند و پس از مدت کوتاهی خداوند دو فرزند با فاصله سنی بسیار کمی به او و همسرش هدیه میکند، به همین خاطر با وجود علاقه به ادامه تحصیل در رشته حقوق تصمیم میگیرد تا به علایق دیگرخود بپردازد. از آنجا که مد و طراحی لباس یکی از علایق اصلی او به شمار میرفت و هیچ وقت فرصت ادامه تحصیل در این رشته برایش پیش نیامده، تصمیم میگیرد تا برندی در زمینه طراحی و تولید لباس زنانه معرفی کند.
همه ما میدانیم که مد تا حد بسیار زیادی سلیقهای است و از روحیات و استعداد ذاتی افراد سرچشمه میگیرد. نازنین قبلهوردی هم با رجوع به ذوق هنری خود و مطالعاتی که در زمینه رنگها و تزئینات لباس انجام داده بود شروع به مشورت با دوستان هنرمند و متخصص خود در این زمینه نمود، ابتدا به تنهایی طراحی میکرد و مخاطبانی هم داشت اما کم کم تصمیم گرفت که مجموعهای حرفهایتر، با در نظر گرفتن گستره وسیعتری از سلایق به وجود بیاورد، ناگفته نماند که فکر اشتغالزایی و کارآفرینی طرف دیگر این خواسته و هدف مهم بود و بدین ترتیب فعالیت حجاب استایل آغاز شد. از روزی که اولین ایده راه اندازی تولید لباس زنانه در ذهن این بانوی کارآفرین شکل گرفت تا امروز که شاهد موفقیتهای چشمگیر این برند هستیم کمتر از ۴ سال میگذرد و یکی از بزرگترین اتفاقها برای حجاب استایل حضور در نمایشگاه سالانه Moslim Life Style Manchester سال ۲۰۱۷ و برگزاری نمایش اسلامی لباسها بوده است. علاوه بر این حجاب استایل در سالهای فعالیت خود محبوب هنرمندان بسیاری بوده و در این سالها برای بسیاری از هنرمندان شرکتکننده در جشنوارههای داخلی و خارجی طراحی لباس انجام داده است.
خانم قبلهوردی معتقد است؛ اولین قدم در راهاندازی یک برند لباس، پیدا کردن طراحان حرفهای است. خانم سمانه صبا و خانم نعیمه گیاهی دو طراح اصلی مجموعه حجاب استایل هستند، دو طراح که با وجود نزدیکی در سبک هر کدام امضای خود را دارند و میتوانند مشتریان حجاب استایل از هر قشر و سلیقهای را پاسخگو باشند. وی همچنین درباره انتخاب نام «حجاب استایل» برای برند خود اینطور میگوید؛ من خودم یک خانم محجبه هستم و کارم را با مجموعههای حجاب شروع کردم و در واقع هدفم از انتخاب این اسم این بود که نشان دهم حجاب میتواند زیبا باشد و حجاب استایل یعنی پوشش کاملی که زیبایی هم دارد. از طرفی من معتقدم حجاب برای هر فرد معنای متفاوتی دارد و کاملا شخصی است و هر کس بنابر باورهایش آن را در نظر میگیرد، بنابراین ما در حجاب استایل تمام تلاشمان را میکنیم تا مشتریان ما از اقشار مختلف بتوانند آنچه برایشان مناسب است پیدا کنند. البته یکی دیگر از اهداف من برای انتخاب چنین اسمی این بود که یک باور غلط را از بین ببرم. در میان بسیاری از مردم یک تصور اشتباه وجود دارد که خانمهای محجبه شیک پوش نیستند یا نمی توانند خوب لباس بپوشند، در حالی که اصلا اینطور نیست و ما میخواهیم با معرفی لباس هایی کاملا اسلامی و در عین حال زیبا این تصور غلط را ازبین ببریم.
از اولین روزی که خانم قبلهوردی تصمیم به راه اندازی یک برند پوشاک گرفتند تا به امروز بیشتر از سه سال میگذرد و به گفته ایشان با وجود قانونی بودن روند کارشان در این مسیر با سنگ اندازیهای بسیار زیادی مواجه شدند، قوانین سختگیرانه درباره عکاسی از مدل ها، محدودیت هایی درباره رنگ و طرح مانتوها و البته موضوع تبلیغات، اما هیچ کدام از اینها نتوانست مانع گرفتن مجوز برای حجاب استایل شود، زیرا این برند هدف مهمتری همچون حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال داشت. در حال حاضر حجاب استایل کارگاهی با بیش از ۲۰ نیروی جوان، پویا و با استعداد دارد که سابقه کاری چندانی هم ندارند و براساس اعتماد به نیروی کار جوان به این مجموعه پیوستهاند.
در انتهای این گپوگفت دوستانه، خانم قبلهوردی به چند سوال ما پاسخ دادند:
*خانم قبلهوردی شما به عنوان یک خانم متاهل و مادر دو فرزند قطعا مسئولیت سنگینی در زندگی شخصی دارید از طرفی درحال رونق بخشیدن به کار مورد علاقهتان هستید و باعث شدید افراد دیگری هم از طریق شما صاحب شغل شوند، چه پیامی برای خانمهای جوانی دارید که سودای کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار دارند؟
-به نظر من اگر کسی درباره کار و هدفی جدی باشد هیچ چیز نمیتواند مانع موفقیتش شود. نباید انتظار داشت که در مدت کوتاهی نتیجه مطلوب حاصل شود، گاهی مشکلات باعث میشود که حتی در سال اول نتیجه عکس بگیرید یا ضرر کنید. موفقیت در کوتاهمدت بدست نمیآید باید صبور بود، گاهی بعد از ۲ یا ۳ سال و حتی بیشتر به موفقیت میرسید. موانع در هرکاری وجود دارند و فقط شکل آن در مشاغل و سطوح مختلف ممکن است متفاوت باشد. اگر به خاطر موانع دست از کار بکشیم هیچگاه موفق نمیشویم بخصوص در جامعه ما که برای خانمها محدودیتهای بسیاری وجود دارد. اگر کسی با علاقه قلبی در راهی قدم بگذارد، قطعا تمام این مشکلات به مرور قابل حل هستند. نکته بسیار مهم دیگر که برای من در طی این سالها ثابت شده این است که هیچ کاری به صورت انفرادی به نتیجه نمیرسد، از دیگران کمک بگیرید، تیم تشکیل دهید و مطمئنا باشید نتیجه کار گروهی چندین برابر اثربخشتر از کاری است که به تنهایی شروع میکنید.
*به عنوان کسی که سالها در حوزه پوشاک فعال بودید، در سال جدید وضعیت پوشاک تولید داخل را چگونه پیشبینی میکنید؟
من فکر میکنم با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نمیشود انتظار تغییر خاصی برای سال جدید داشت و احتمالا وضعیت پوشاک براساس روالی که امسال طی کرد در سال آینده هم پیش میرود.
*با توجه به اینکه فروش لباسهای ترک و چینی به صورت اینترنتی رو به افزایش هست کالای ایرانی باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا بتواند مردم را مجاب کند که لباس تولید داخل را بخرند و بپوشند؟
-به نظرم در این مورد کالاهای ایرانی که توانستهاند برندسازی کنند مطمئنا بازار خود را خواهند داشت، اما محصولاتی که برندسازی حرفهای ندارند از بازار جا میمانند و در مقابل پیشرفت کالاهای وارداتی که روی این موضوع تمرکز و سرمایه گذاری عظیمی انجام میدهند نمیتوانند موفق شوند. مثلا ما در مورد محصولات خودمان سعی میکنیم تنوع بسیار زیادی در نظر بگیریم وکیفیت مواد مورد استفاده را بالاتر ببریم مبنای تولید حجاب استایل هرگز کمیت نبوده و درواقع کیفیت مهمترین وجه تمایز برند ماست.
ارسال یک دیدگاه