• خانه
  • مقاله
  • گزارش
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • تجارت و گردشگری
  • جامعه
  • بهداشت و سلامت
  • صنعت و معدن
  • پولی و مالی
  • ورود
سرمایه و ثروت
  • شنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
  • ورود
سرمایه و ثروت
  • خانه
  • مقاله
  • گزارش
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • تجارت و گردشگری
  • جامعه
  • بهداشت و سلامت
  • صنعت و معدن
  • پولی و مالی
خانه
گزارش

نیازی به کنکور و دانشگاه نیست: مسیر خلبان شدن؛ از شخصی تا تجاری و مسافربری

۱۴۰۱-۰۹-۱۲ گزارش
نیازی به کنکور و دانشگاه نیست: مسیر خلبان شدن؛ از شخصی تا تجاری و مسافربری

* نیلوفر خلیلی

* سن پذیرش از ۱۵ سال شروع می‌شود که با ۹۰ ساعت کلاس تئوری و ۵۰ ساعت پرواز، فرد گواهینامه اولیه برای هدایت هواپیمای شخصی دریافت می‌کند

* گواهینامه شرکت‌های هوانوردی ارزش بین‌المللی دارد و می‌توان از آنها در کشورهای دیگر استفاده کرد

خلبانی یکی از جذاب‌ترین مشاغلی است که دستیابی به آن نیازمند برخورداری از شرایط خاص و گذراندن دوره‌های اختصاصی است. تنها شاخه خلبانی که از طریق آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشجو می‌پذیرد، خلبانی نظامی می‌باشد که دانشجویان آن در دانشگاه علوم و فنون هوایی آموزش می‌بینند. در این میان، دوره‌های مربوط به خلبانی شخصی، مسافربری، تجاری و فوق سبک را بایستی در مراکز هوانوردی خصوصی گذراند.

«سرمایه و ثروت» در این باره با سیدحسام‌الدین موسی کاظمی، استاد خلبان و مدیر داخلی شرکت هوانوردی بال‌های طلایی البرز که در سایت پروازی رامسر فعالیت دارد، به گفت‌وگو نشسته است:

* درباره فعالیت شرکت‌تان بگویید؟

– مجموعه ما از سال‌ ۹۳ با یک فروند هواپیما کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر ۴۸۰ دانشجوی خلبانی با ۱۲ فروند هواپیما دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند. ۱۷ مدرس و خلبان طرف قرارداد داریم که به صورت تمام وقت و پاره وقت، آموزش دوره‌های تئوری برای گواهینامه‌های ULPPL، ULCPL و ULIP را ارایه می‌دهند که تمام دوره‌های مذکور تا مرحله استاد خلبانی ادامه می‌یابد.

* پذیرش دانشجو چگونه انجام می‌گیرد؟

– سن پذیرش از ۱۵ سال است ولی اخذ گواهینامه از ۱۸ سالگی به بعد صورت می‌پذیرد. دانشجویان دختر و پسر پس از طی دوره‌های تئوری و البته پروازی برای دریافت گواهینامه به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می‌شوند، گواهینامه اولیه در این زمینه ULPPL است که برای هواپیماهای اولترالایت می‌باشد و وزن پروازی کمتر از ۶۰۰ کیلوگرم دارند. از این مجوز می‌توان برای هدایت هواپیمای شخصی بهره گرفت، گواهینامه‌های دیگر مربوط به هواپیماهای مسافربری و تاکسی هوایی است، البته ایرتاکسی هنوز فعالیت رسمی ندارد و در مرحله ستادی می‌باشد.

* طول دوره و شهریه چقدر است؟

– دوره‌های ما ۹۰ ساعت کلاس تئوری به صورت آنلاین یا حضوری است. ۵۰ ساعت پرواز هم در فرودگاه رامسر و بخش دیگر پروازهای شهر به شهر می‌باشد. شهریه دریافتی ۱۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که به شیوه مرحله‌ای از دانشجو دریافت می‌شود.

* مدارک اعطایی به دانشجویان، ارزش بین‌المللی هم دارد؟

– گواهینامه‌های ما تماماً بین‌المللی است که برای هواپیماهای دو نفره می‌باشد و قابلیت تبدیل در کشورهای دیگر را دارد. البته لازمه این امر، گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت در کشور موردنظر است.

* با گواهینامه هواپیمای دونفره می‌توان هواپیماهای دیگر را هم هدایت کرد؟

– اصول پروازی در هر وسیله پرنده یکی است، اما اگر بخواهید از مدل مثلاً ۱۲۶۵ روی مدل ۱۲۸۲ پرواز کنید حتماً باید با استاد، دوره‌ آموزشی آن را چند ساعتی طی کنید. با این حال برای خلبان کامل شدن و هدایت هواپیمای مسافربری باید دوره‌های تکمیلی مانند شبیه‌سازی را نیز گذراند.

* زمینه استخدام برای دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، وجود دارد؟

– بله، در حال حاضر در شرکت خودمان سه نفر از خلبانان، دانشجوی مجموعه بودند که یکی استاد خلبان است و دو تای دیگر پروازهای تفریحی را انجام می‌دهند.

* درباره پروازهای تفریحی بگویید.

– بالاترین آمار پروازهای تفریحی مربوط به شرکت ماست که رتبه اول در کشور را دارد. این پروازها با هزینه حداقل یک میلیون و ۱۸۰ هزارتومان شروع می‌شود و سن بهره‌مندی از آن ۱۰ سال است که البته نوجوانان در صورت علاقه‌مندی با تست پروازی استعدادیابی خواهند شد. منطقه تفریحی ما تحت نظر فرودگاه رامسر است که مجاز به پرواز در مناطق تعریف شده می‌باشیم فقط در بخش شمال‌مان که دریاست، پروازی انجام نمی‌گیرد.

* پرواز با خطر عجین است، از نظر بیمه‌ای چه امکانی فراهم کرده‌اید؟

– تمام هواپیماها زمانی که بخواهند روشن شوند باید بیمه داشته باشند و افراد از لحظه ورود به پرواز تحت پوشش بیمه‌های شخص ثالث و مسوولیت قرار می‌گیرند نظارت بر موضوع بیمه هم توسط سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهی انجام می‌گیرد.

 

پی‌نویس:

– گواهینامه CPL: این گواهینامه برای خلبانی بازرگانی است که با آن می‌توان هواپیماهای مسافربری و باربری از ایرباس و بوئینگ گرفته تا بمباردیه؟؟، ATR و… را هدایت کرد برای کسب این گواهینامه طی ۱۰۰ ساعت پرواز ضروری است.

– گواهینامه IR: این گواهینامه مربوط به دوره عملکردی ابزارآلات دقیق پروازی می‌باشد که متقاضی برای کار در هر ایرلاینی نیازمند آن خواهد بود. برای کسب این گواهینامه بایستی ۵۰ ساعت پرواز انجام داد.

 

  • کلید واژه ها
  • بال‌های-طلایی-البرز
  • بین‌المللی
  • پرواز
  • خلبان
  • شرکت‌های-هوانوردی
  • هواپیمای-شخصی
مطالب مشابه
تاکسی هوایی

تاکسی هوایی

۱۴۰۱-۰۹-۱۲

ارسال یک دیدگاه لغو پاسخ






۱_۲۶۵۲۷۶۸۹۹۷
۸
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
گالری عکس
photo 2018-03-26 18-06-13
Untitled Panorama1
IMG 0094
photo 2018-03-26 18-06-51
photo 2018-03-26 18-06-47
DSC 1092hhg
photo 2018-03-26 18-07-12
IMG 0111
photo 2018-03-26 18-06-27
photo 2018-03-26 18-07-03
photo 2018-03-26 18-06-37
photo 2018-03-26 18-06-56
photo 2018-03-26 18-06-32
photo 2018-03-26 18-07-08
« ‹ 1 از 3 › »




درباره ما ارتباط با ما

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. 2020 © sarmayevaservat