• خانه
  • مقاله
  • گزارش
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • تجارت و گردشگری
  • جامعه
  • بهداشت و سلامت
  • صنعت و معدن
  • پولی و مالی
  • ورود
سرمایه و ثروت
  • سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹
  • ورود
سرمایه و ثروت
  • خانه
  • مقاله
  • گزارش
  • فرهنگ و هنر
  • ورزش
  • تجارت و گردشگری
  • جامعه
  • بهداشت و سلامت
  • صنعت و معدن
  • پولی و مالی
خانه
جامعه

گفت و‌گو با لاله صدیق شوماخر ایران؛ خودروسازان ایرانی دیگر موتورهای‌شان را آزمایش نمی کنند

۱۳۹۹-۰۴-۱۴ اخبار, جامعه
گفت و‌گو با لاله صدیق شوماخر ایران؛  خودروسازان ایرانی دیگر موتورهای‌شان را آزمایش نمی کنند

سرمایه و ثروت –   «لاله» فیلمی درباره لاله صدیق از قهرمانان اتومبیلرانی ایران است که چالشها و مشکلات او را به عنوان یک زن در این عرصه به تصویر کشیده است.  «اسدالله نیک‌نژاد» کارگردان این اثر طرح اولیه فیلم لاله را در آمریکا برای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت خواند و موافقت وی را جلب کرد.

او که در رزومه خود سریال تلویزیونی  «پاییز صحرا» را دارد فیلم را پس از شش سال تعلیق سرانجام در ۱۹ مهر سال ۹۸ به پایان رساند.   «سرمایه و ثروت» درباره فیلم و قهرمان آن با لاله صدیق گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می‌آید:

  • شما علاوه بر اتومبیلرانی در رشته‌هایی مانند موتورسواری و خلبانی نیز مهارت دارید آیا فیلم در این مقوله ها هم وارد شده‌است؟

فیلم فقط در حوزه اتومبیل رانی است، زمانی که آقای نیک نژاد می‌خواست« لاله» را بسازد، به من گفت برایم جالب است که یک خانم توانست در جامعه ایران با توجه به برخی محدودیت‌هایی که وجود دارد، در یک حوزه مردانه حضور یابد و با بعضی از اتفاقاتی که آقایان برای او رقم می زنند هم نتواند از راهی که در پیش گرفته باز دارد.

  • قصه فیلم چگونه نوشته شد؟

در جلساتی که من با کارگردان فیلم داشتم، علاقه مند بود که سر از فعالیت ها و زندگی من در بیاورد، بر این اساس باید گفت داستانی از قبل وجود نداشت و با اطلاعات زیادی که از من گرفته شد قصه شکل گرفت.

  • انتخاب بازیگر نقش «لاله» هم پروسه قابل توجه‌ای دارد، از آنجلینا جولی گرفته تا جسیکا آلبای خارجی شروع شد و به بازیگران ایرانی چون بهاره کیان افشار رسید اما نهایتاً یک بازیگر گمنام به نام  «سارا امیری» این نقش را ایفا کرد؛  در این باره بگویید؟

بله ابتدا صحبت از بازیگران خارجی بود اما با توجه به مسائل مالی و غیره گزینه ایرانی مدنظر قرار گرفت و برای آنکه مخاطب تمرکز بیشتری روی داستان داشته باشد یک بازیگر نا آشنا یعنی سارا امیری انتخاب شد.

  • صحنه های اتومبیلرانی را چه کسی به عهده گرفت؟

بدل داشتیم که با مشاوره های من قرار شد از مردان پیشکسوت اتومبیلرانی در کشور استفاده شود در واقع آنها با تجربیاتی که داشتند سکانس ها را به خوبی در پیست اتومبیلرانی آزادی که مسابقات قهرمانی ایران در آنجا برگزار می شود اجرا کردند.

  • گرایش شما به رشته‌هایی مانند اتومبیلرانی موتور‌سواری و خلبانی بر چه اساسی شکل گرفت؟

مهمترین دلیل هیجان است دوست داشتم در عرصه های پرخطر که برای عموم مردم قابل انجام نباشد ورود پیدا کنم قطعاً رشته‌هایی که مردها در آن میدان‌دار هستند برای یک زن می تواند چالش های جذابی خلق کند.

  • مسابقات موتور سواری در کشور برای خانم ها برگزار می شود؟

تا آنجایی که من می‌دانم تا کنون دو بار  این مسابقات برای بانوان برگزار شده اما من در آنها حضور نداشتم و این رشته را جدای از بحث رقابتی دنبال کرده‌ام.

  • خلبانی را چگونه آموختید؟

من توسط فرزند خلبان معروف یعنی کاپیتان رهبر آموزش دیده‌ام در فرودگاه‌ آبیک قزوین و با هواپیمای فوق سبک؛ شخصاً برای پیشرفت در این رشته برنامه‌های بسیاری داشتم اما پدرم با پرواز من مخالفت کرد.

  • چرا؟

برای این که میگفت تجهیزات موجود به لحاظ آموزشی امنیت لازم را ندارد، تاکید داشت که من در زمین فعالیت کنم و قید هوا را بزنم.

 

  • وقتی پدر درباره فعالیتهای دختری تصمیم می‌گیرد نشان از آن دارد که همسری در کار نیست شما مجرد هستید؟

بله من ازدواج نکرده ام البته در این میان مسایل فرهنگی هم دخیل است.  رشته هایی که من در آنها فعالیت می‌کنم خاص است و قطعاً آقایان دوست ندارند همسرشان در ورزش های پرخطر باشد ضمن اینکه اتومبیلرانی و موتورسواری و خلبانی از آن دست فعالیت‌هایی است که وقت زیادی می‌گیرد این را هم بگویم که در این سالها به صورت جدی به ازدواج فکر نکردم.

  • اتومبیل رانی برای شما، درآمد زایی داشت؟

در سالهای اول فعالیت هم که اقتصاد کشور شرایط امروز را نداشت اسپانسر های خوبی داشتم که هزینه‌های لازم را تأمین می‌کردند. اما در حال حاضر کار دشوارتر شده است اما کماکان منابع مالی را از طریق اسپانسرها به دست می آوریم.

  • قطعاً پس از اکران فیلم «لاله» دختر خانم‌های علاقمند به ورود در عرصه اتومبیل‌رانی می‌شوند آیا امکانات آموزشی برای بانوان در این رشته وجود دارد؟

امسال نهمین سالی است که من کار آموزشی انجام می‌دهم برای نخستین بار هم همین کار را به دعوت رئیس هیئت اتومبیلرانی همدان آغاز کردم باید گفت در سال‌های گذشته جسته و گریخته دوره‌های آموزشی برای خانم ها برگزار شده است برای اینکه این باور وجود دارد که اتومبیل رانی با روحیه خانم ها سازگار نیست. در واقع علاقه وجود دارد ولی وقتی بحث رقابت و مسابقه پیش می‌آید عقب می‌نشینند بسیاری از خانم‌ها در این رشته بیشتر دنبال یادگیری و سرگرمی هستند.

  • شرکت های خودروسازی تاکنون موتور خودروهای شان را برای آزمایش در اختیار شما قرار داده اند؟

بله وقتی خودروی پروتون مالزی توسط آقای دکتر غلامی و خانواده شان وارد ایران شد کار تست را به من دادند . پس از آن گروه سایپا خودروهای پراید، سراتو و ریو را با من آزمایش کرد از محصولات ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را با موتور دنده ای تست کردم. شرکت آرین موتور هم که محصولات میتسوبیشی را عرضه می‌کند در رالی خاورمیانه که یک راند آن در استان فارس برگزار شد از من به عنوان عضو تیم ملی ایران خواست که پشت فرمان بنشینم. اما در شرایط فعلی هیچ یک از خودروسازان به عنوان اسپانسر وارد نمی شوند و موتورهای محصولاتشان را آزمایش نمی‌کنند اسپانسرهای ما بیشتر شرکت های تجاری هستند که دوست دارند نام برند شان را روی خودروی مسابقه بگذارند.

 

  • با اینکه راننده مرد در کشور فراوان داریم اما به شما لقب شوماخر ایران داده‌اند چرا؟

این مسئله به سالیان ابتدایی حضور من در عرصه اتومبیل‌رانی باز می گردد که توجه رسانه های داخلی و خارجی جذب شده بود. حتی از فعالیت‌ها و رقابت‌های من فیلمهای مستند تهیه می‌کردند لقب «شوماخر» توسط یکی از رسانه‌های معروف ایتالیا به من داده شد که باقی ماند.

  • پیش بینی شما از اکران فیلم «لاله» چیست آیا با اقبال مخاطبان مواجه می شود؟

معتقدم داستان برای اکثریت جامعه جذاب است از  طرفی پروژه لاله در سال‌های اخیر در مقاطعی به تعلیق درآمده و مردم کنجکاو هستند که بدانند این اثر چه سرانجامی یافته‌است خود من با اشتیاق در روز اول اکران به تماشای فیلم می‌نشینم و فکر می‌کنم لاله از پرفروش های سینمای ایران باشد.

ارسال یک دیدگاه لغو پاسخ


A4
niloofar1
۴
a4
۱۱۱
۲۲۳۲۲
۳۳۳
گالری عکس
photo 2018-03-26 18-06-13
Untitled Panorama1
IMG 0094
photo 2018-03-26 18-06-51
photo 2018-03-26 18-06-47
DSC 1092hhg
photo 2018-03-26 18-07-12
IMG 0111
photo 2018-03-26 18-06-27
photo 2018-03-26 18-07-03
photo 2018-03-26 18-06-37
photo 2018-03-26 18-06-56
photo 2018-03-26 18-06-32
photo 2018-03-26 18-07-08
« ‹ 1 از 3 › »




درباره ما ارتباط با ما

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. 2020 © sarmayevaservat